energise

Beweegschool

Pijn is geen reden om niet te bewegen, wel om anders te gaan bewegen!

Tijdens deze beweegklassen laten we jou bewegen en sporten op een verantwoorde manier.
We zorgen ervoor dat je spieren sterker worden en waardoor je jezelf beter gaat voelen met hopelijk minder pijn!
De lessen worden voortdurend gegeven onder paramedische begeleiding.

 


 



1. Rug & Bekken 

Voor mensen:

  • Met chronische rugklachten zoals arthrose, reuma, hernia, bulging (uitstulping discus),...
  • Die moeten revalideren na een operatie aan de nek/rug
  • Met al dan niet aangeboren houdingsafwijkingen zoals scoliose, bolle rug (hyperkyphose), holle rug (hyperlordose)
  • Met chronische spierspanningen ter hoogte van nek, schouders en/of rug, mogelijks ook werkhouding gerelateerd
  • Met een beperkte mobiliteit van de rug of net omgekeerd te weinig stabiliteit en daardoor vaak in een verkeerde houding hervallen.
  • /Sporters die regelmatig tijdens of na een training/wedstrijd hinder ondervinden aan de rug.

Programma:

  • Eerst de basis leggen naar rompstabilisatietraining, leren aanspannen van houdingsgerelateerde spieren (bewustwording)
  • Oefeningen voor ergonomische, rugvriendelijke houdingen en bewegingen
  • Rug- en buikspierversterkende oefeningen
  • Mobiliserende/lenigmakende oefeningen voor nek, rug en bekken
  • Gradueel opbouwen van een ‘spiercorset’ rond de wervelzuil om op die manier later pijnvrij, verantwoorder en intensiever te kunnen gaan sporten.
  • Aanleren en doorsturen van een oefenprogramma voor thuis om de trainingsresultaten te behouden
  • Advies geven naar werkhouding toe en het uitvoeren van dagelijkse activiteiten
     

    2. Schouder

    Voor mensen:

     
  • Met chronische schouderklachten
  • Die moeten revalideren na een operatie aan de schouder
  • Met al dan niet aangeboren houdingsafwijkingen 
  • Met chronische spierspanningen ter hoogte van nek, schouders en/of rug
  • Sporters die regelmatig tijdens of na een training/wedstrijd hinder ondervinden aan de schouder

    Programma:

     
  • Eerst de basis leggen naar stabilisatietraining, leren aanspannen van houdingsgerelateerde spieren (bewustwording)
  • Oefeningen voor ergonomische, rug en schoudervriendelijke houdingen en bewegingen
  • Rug- en buikspierversterkende oefeningen
  • Mobiliserende/lenigmakende oefeningen voor schouder nek en rug
  • Gradueel opbouwen van een ‘spiercorset’ rond het schoudergewricht
  • Aanleren en doorsturen van een oefenprogramma voor thuis om de trainingsresultaten te behouden
  • Advies geven naar werkhouding toe en het uitvoeren van dagelijkse activiteiten

 


DATA RUG & BEKKEN 


Komt binnenkort online!

 


 

 


DATA SCHOUDERKLAS 

Komt binnenkort online!


KOSTPRIJS

  • Je betaalt 85,5 euro (9 credits) voor een reeks van 8 lessen
  • Inschrijven kan door je in te schrijven via onderstaande knoppen OF telefonisch via 014 61 52 22
  • Betalen kan via de website (registratie + aankopen credits) of ter plaatse via de Belfius app/Payconic


Voor vragen over de inschrijvingen en betalingen:

  • Pieter Joris: 0497 38 10 48

Voor medische vragen:

  • Dard Van der Linden – 014 61.52.22

 

Volgende sessies

Er zijn voorlopig geen aankomende sessies.